Fredagen den 19 april 2024 - klockan 06:32

Big Idol Debatt

Renée Eklund 2018-10-18

Fredag 12 oktober bjöd tre elever i årskurs 5 på en teaterföreställning. Alla elever på skolan fick ta del av teatern som var en komprimerad TV-underhällningskväll. Teatern har eleverna skapat helt på egen hand och publiken tyckte att den var väldigt roande :)

TV-kvällen startade med en partiledardebatt där vi fick höra och se Stefan Löven, Annie Lööf och Jimmie Åkesson. Partiledarna gestaltades av Frida och Paula och debatten leddes med stadig hand av Hedda.

Efter några typiska reklaminslag fortsatte kvällen med Idol. Vi fick då möta Pär Lernström, två sökanden efter drömmen om framgång samt en kritisk jury.

Och efter det blev det så klart reklam, igen... och så klart samma reklam... igen... ;)

TV-sändningen avslutades med ett avsnitt ur Biggest Looser VIP. Under ledning av Carolina Gynning fick vi se det otrOOOliga viktras som både Kalle Moraeus och Gunilla Persson lyckades med.

Vi tackar Frida, Hedda och Paula för föreställningen!
Applåder till er :)

Lovdag