Torsdagen den 28 mars 2024 - klockan 10:57

Skolstart med utflykt till skolskogen

Renée Eklund 2017-09-11

Så är ett nytt läsår igång och vi har redan hunnit med en hel del. Förutom uppstart av årets tema "Alla spelar roll" har vi haft skolfotografering, föräldramöte, brandövning och varit till skolskogen.

Tisdagen den 5 september samlade vi ihop oss i tvärgrupperna och promenderade sedan i gemensam trupp upp till skolskogen. Vi gick över och längs vägar, åkrar, diken och skog. Väl framme fick vi värma oss vid elden som sprakade välkomnande. Vi läste sagor och fikade, vi lekte trädkull och 36-leken. Till lunch fick eleverna i tvärgrupperna ansvara för att laga sin egen mat. Receptet var nytt men tillvägagångssättet ungefär detsamma som tidigare. Eleverna börjar bli riktigt duktiga på att hantera trangiaköken! Efter lunchen blev det tid till mera lek och då ägnade sig de flesta åt "Bönder och rövare" medan några jobbade idogt på en storslagen kojbyggnad. Återigen en fantatstisk dag ute i det fria! Vad vi har det bra som får uppleva sådana här dagar :)

PÅSKLOV