Torsdagen den 18 april 2024 - klockan 23:27

Dags för inflyttning i förskolans nya lokaler!

Karin Larsson 2015-01-16

Vi har väntat i många år på att kunna ha båda förskolans avdelningar under samma tak, och nu är det äntligen dags!

I dag sattes barnens hyllor i hallen upp, vilket är det vi väntat på för att kunna flytta in i våra nya lokaler. Leveransen av mattor, bord och skohyllor är försenade, och vi är inte heller helt klara med lokalernas utformning, men eftersom byggnationer ska påbörjas i förskolans lokaler i skolhuset så flyttar vi  in, och tar det allt eftersom.

Björnens avdelning ser fram emot att om ett par veckor få ommålning av det sk byggrummet, som nu blir vår "entre" in till avdelningen.

Från måndag den 19 januari startar vi upp i de nya lokalerna. Vi öppnar som vanligt på Björnen, och delar som upp oss kl 7. Björnens och Vargens barn använder då den nya entren.
Alla förskolans 29 barn ska nu samsas i samma hall, vilket ger oss på förskolan bättre möjligheter till samverkan, men kräver också struktur och ordning. Det blir ännu viktigare med t ex märkta kläder, för att vi ska kunna hålla ordning.

Vargens barn kommer att fortsätta att äta sina måltider på skolan, eftersom det dröjer ytterligare innan vi har en färdig liten matsal i förskolans lokaler.

Vi ser fram emot att kunna samverka mer mellan avdelningarna, och att så småningom kunna ha mer gemensamma grupper och aktiviteter!