Fredagen den 19 april 2024 - klockan 22:59

Den senaste tidens aktiviteter på Vargen

Karin Larsson 2016-02-12

Många tillfällen till grovmotorik i skogen.

Samling under en stor gran. Kims lek fungerar lika bra ute som inne. En minneslek, där både turtagning, koncentration och arbetsminnet tränas.

Samling med rimfiskar. Barnen tycker om att leka med språket och med ord, och samtidigt övas deras förmåga att rimma. Att rimma sätter fokus på ordets ljudstruktur; barnen blir medvetna om ordens ljud  och deras språkliga medvetenhet ökar.

Samling med fokus på hur man är en bra kompis. Med hjälp av föremål, den här gången gosedjur, är det enklare att synliggöra värdegrunden för barnen.

Fruktsallad är en lek som övar både turtagning och koncentration... och det är roligt!

Det byggs och konstrueras fortfarande en hel del på avdelningen.

Skapande aktiviteter pågår varje dag, på olika sätt och med olika metoder och material. Här målas tavlor med hjälp av en kula.