Torsdagen den 18 april 2024 - klockan 11:37

Välkommen till ett nytt läsår på förskolan!

Karin Larsson 2017-09-01

Nu börjar barnen komma tillbaka efter sommarlov och ledighet, och förskoleverksamheten är i full gång.De första inskolningarna har börjat på Björnen, och vi skolar in 6 barn under hösten. Tre barn har flyttat över från Björnen till Vargen, och vi börjar alla komma tillbaka till rutinerna.

Vi pedagoger startar hösten med en observationsperiod, där vi observerar och dokumenterar vad barnen riktar sin nyfikenhet mot, vad de leker, med vilka de leker, vilka lärmiljöer som intresserar dem. Detta utgår vi sedan ifrån under årets fortsatta arbete, som mycket kommer att handla om just lärmiljöer. Så här efter två veckor kan vi se att rolleken tar stor plats under dagen och att barnen riktar mycket nyfikenhet mot de kryp vi kan hitta ute på gården.

På föräldramötet den 3 oktober kommer vi att visa mer om vad vi arbetar kring, och det kommer också att synas på dokumentationsväggen i vår entre.