Torsdagen den 28 mars 2024 - klockan 12:45

Välkomna tillbaka till en ny termin på förskolan

Karin Larsson 2016-08-22

Nu är vi igång "på riktigt" på förskolan, efter sommarens verksamhet.

De äldsta barnen på Vargen har flyttat över till förskoleklass och fritids, och de äldsta barnen på Björnen har nu börjat på Vargen. På Björnen håller inskolningarna på för fullt. Tre nya barn skolas in just nu, och om en vecka kommer ytterligare två nya barn.
Vargen startar terminen med 16 barn, och Björnen kommer att ha 12 barn när inskolningarna är klara.

På Björnen fortsätter Karin, Jessica och Ella att jobba. På Vargen finner ni fortfarande Maria, Åsa och Rebecka. Malin går på föräldraledighet, och på hennes schemarad kommer vi att ha en ny kollega som heter Jonathan. I förskolans kök fortsätter Carina, som dock startar terminen med semester, så under tre veckor kommer Annika att sköta köket åt oss.

Vi påminner om att förskolan har stängt för planeringsdag fredagen den 7 oktober.

Vi börjar terminen med att skapa trygghet i de nya grupperna, och hitta tillbaka till rutinerna. Under tiden observerar vi pedagoger vad barnen visar intresse för, hur de leker, i vilka rum de leker, för att vi sedan ska kunna utforma verksamheten under året utifrån det.
Vi ser fram emot en härlig höst tillsammans med era barn!

PÅSKLOV