Kulturtisdag

Renée Eklund 2018-03-13

Så här kan en kulturtisdag på Kövra Byskola se ut :)

Biblioteksstund med kommunbibliotekarien som ger boktips och elever som låter sig uppslukas av hiskeliga historier, roliga berättelser och fantastiska varelser som t ex dinosaurier...

Alla klasser får sin egen lånestund i biblioteket ungefär en gång i månaden. Nu har vi även flyttat ner vårt eget skolbibliotek till grupprummet och gjort i ordning en läshörna som vi hoppas ska bli flitigt använd.

I slutet av dagen startade vi ett nytt projekt i åk 4-6. Tillsammans med två dramapedagoger ska eleverna får chans att jobba med drama, teater och improvisation. Projektet kommer att pågå in i maj och tanken är att det ska resultera i någon form av framträdande. Arbetet passar ypperligt in i årets tema "Alla spelar roll" och alla inblandande är mycket inspirerade och ser fram emot fortsättningen. Här kommer några bilder från övningar/lekar vi ägnade oss åt samt en avslutande avslappningsbild.

En alldeles, alldeles underbar kulturtisdag... :)