Kulturfriluftsdag

Renée Eklund 2018-11-15

Tisdag 13 november fick vi vara med om något nytt. Personal från Kulturskolan kom till oss och anordnade en "kulturfriluftsdag". Under dagen fick eleverna i åk 3-6 prova på de kulturella uttrycksformerna dans, teater, sång och instrumentspel.

Dansen genomfördes i stor grupp under ledning av Josefin Olsson. Det finns många typer av danser och just idag var det hip-hop som eleverna fick prova på. Lite svårt men väldigt roligt!

Efter lunch blev eleverna indelade i två grupper. Den ena gruppen fick prova på teater/dramaövningar tillsammans med Anders Hedén.

Under tiden fick den andra gruppen testa att spela på instrument och sjunga tillsammans med gitarr-Daniel, sång-Lisa, fiol-Louise och piano-Cecilia :) Efter en timme bytte grupperna plats och i och med det hade alla elever fått prova på alla dagens inslag.

Tack till Kulturskolan som berikar vår verksamhet med sina kunskaper och TACK alla våra härliga elever som vågar testa nya saker och bjuda på sig själva!
"Det är inte vad man gjorde utan det man INTE gjorde som man ångrar, så jag tar alla chanser." Cameron Diaz