Trivseldag på Kövra Byskola

Renée Eklund 2019-09-05

Söndag 1 september bjöd Kövra skolas vänner tillsammans med föräldraföreningen in till en trivseldag på Kövra Byskola.

Som uppstart detta läsår samlades alla som ville och kunde till en spännande "spröjte-pinn-turnering". Deltagarna delades in i lag och fick sedan möta varandra i det lokala och gamla spelet "spröjte-pinn".

Överstedomare var vänföreningens ordförande Håkan Olsson och skolans rektor Sonja höll koll på poängsamlandet.

Efter ett antal hårda, insensiva och jämna matcher hade vi fått ett segrade lag och det bestod av:
Charlie och Carola Wiklund samt
Edmund, Emma, Annika och Danne Rödén

Grattis säger vi till er!

Årskurs 5 hade också ordnat med hamburgare samt kaffe och kaka, vilket satt som en smäck som avslutning på dagen :)

TACK till alla som ordnat dagen och ett ännu större TACK till alla som kom och var med.

Här kommer några stilstudier från matcherna...