God Jul från Kövra Byskola

Renée Eklund 2021-12-22

Så har vi nått fram till höstterminens slut. Här kommer en liten glimt av vad vi ägnat oss åt de sista veckorna.

I år var förhoppningen att vi skulle få bjuda in till Lucia-kväll i Kövra kapell, dock satte pandemin stopp för det än en gång. Men, i stället för att ställa in så ställde vi om! Det var en stor samling föräldrar, syskon och andra släktingar som samlades på skolgården och lyssnade till hela skolans Luica-kör. Det var så roligt att få se så många av er igen och det blev en härlig kväll!

Eleverna har också arbetat med ett byggprojekt. Med pepparkaksdeg har de skapat olika byggnader och kreationer som tillsammans blivit ett litet samhälle.

Sista måndagen för terminen fick vi ta del av musik från kulturskolans elever. Det var gitarr, keyboard, blockflöjt och trumma det spelades på, i olika konstellationer. Tack till er alla och tack också till Carina och Louise från Kulturskolan som var med och presenterade och stöttade sina elever.

20211221 Spelavslutning 8 - YouTube

20211221 Spelavslutning 10 - YouTube

Och med det vill vi önska er alla en god jul och ett gott slut.
Vi ses igen onsdag 12 januari.