Torsdagen den 28 mars 2024 - klockan 12:19

Tipsa en vän om denna artikel:
Till:
Från:

FÖRSKOLANS DAG

Karin Larsson 2017-05-19

Tredje torsdagen i maj varje år firar förskolorna runtom i Sverige Förskolans dag. Detta är en tradition som pågått i över 30 år som ett sätt att uppmärksamma förskolornas pedagogiska verksamhet. Hos oss på Kövra förskola firar vi genom att ha en gemensam dag ute på gården, där vi erbjuder barnen utforskande i olika ativiteter.

Kvällen innan förskolans dag träffas vi pedagoger och iordningsställer nya lärmiljöer på gården. I år fixade vi bland annat till vår vattenlek, ordnade en ljudvägg där barnen kan utforska olika ljud och vi målade vår kiosk.
Igår förmiddag samlades alla barn ute på gården, för att bla blåsa såpbubblor, måla, leka i vattenleken. Efter några timmars utforskande lek samlades alla barn på altanen för att äta hemgjord glass gjord på bär och mjölk. Då dök Birger upp, för att dansa med oss innan han simmade vidare.

PÅSKLOV