Torsdagen den 28 mars 2024 - klockan 22:06

Tipsa en vän om denna artikel:
Till:
Från:

Skolstart 2020

Renée Eklund 2020-08-26

Så är vi äntligen igång med ett nytt läsår efter ett långt och förhoppningsvis härligt sommarlov :)

Skolstarten inleddes traditionsenligt vid flaggstången på skolgården. Det var flera nya elever på plats och dessutom ett gäng nya vuxna - SUPERKUL!

Efter rasten var det dags att dra igång årets tema. Detta läsår heter det "True or false?" och kommer innehålla både sagor och sägner, tomtar och troll men också arbete med källkritik.

Eleverna fick möta diverse väsen och även gissa kring sanna eller falska påståenden om personalen. Har Petra uppträtt med Pandora?... Kan Elina köra skogsmaskin?... Dessa spännande frågor kan ni få svar på från era barn... ;)

Eleverna fick höra berättelsen om Hoverbergsgubben och hans liv i och på Hoverberget. Personalen hade gjort ordentlig research inför just detta och själva gått i gubbens "fotspår"...

Man kan förstå att gubben trivdes på sin utkiksplats och varje dag njöt av det han såg.

Med önskan om ett riktigt härligt och spännande läsår önskar vi er alla välkomna till Kövra Byskolas läsår 2020/2021!

PÅSKLOV