Tisdagen den 23 april 2024 - klockan 10:08

Skolskogen 18/9-21

Petra Näs 2021-11-17

Bild:Petra Näs

Vi hade en supertrevlig dag i skolskogen för alla skolans elever!

När vi kom fram möttes vi av en sprakande brasa vid eldplatsen och började med att njuta av vår härliga matsäck! Därefter aktiverade vi oss med 36-leken där temat var Allemansrätten. Tvärgrupperna samarbetade bra med sina egna ”signalljud” för att hitta varandra och lösa olika uppdrag. Full aktivitet!

Denna dag skötte ingen annan än eleverna själva matlagningen. Ia instruerade hur matlagning på Trangia-kök går till och tvärgrupperna ansvarade för sin egen matlagning, och vilken mat det blev! Supergod mangokyckling i tortillabröd!

Förutom planerade aktiviteter blev det också mycket fri lek av alla det slag, och som guldkant på tillvaron hittade vi mycket av skogens guld – kantareller! Både elever och personal plockade med sig hem! Kanske någon elev överraskade med kantareller den kvällen😊?

Lovdag
Lovdag