Torsdagen den 28 mars 2024 - klockan 11:31

Vi i femman

Renée Eklund 2019-01-10

Våra femmor har i år gått vidare i kunskapstävlingen Vi i femman och på tisdag den 15 januari är det dags för vår kvartsfinal. Jätteroligt!

Idag har vi haft besök av Agneta som är produktionsansvarig och Åsa som kommer att vara domare. De har berättat för eleverna om hur tävlingen kommer gå till, vilka olika frågemoment som kommer dyka upp, var alla kommer att sitta i studion osv. Nu förbereder vi oss så mycket vi kan inför kvartsfinalen som är tisdag 15 januari klockan 17.00 och vi hoppas att vi har många supportrar hemma vid radioapparaterna :) Oavsett hur det går, om vi kvalificerar oss vidare eller inte, så är vi mycket stolta över att vår klass var en av åtta klasser bland 54 deltagande klasser i Jämtlands län (!!) som hade bäst reslutat detta år.

PÅSKLOV