Fredagen den 19 april 2024 - klockan 04:17

Spillinvasion - vår värld 2030

Renée Eklund 2017-10-09

Under 8 veckor kommer åk 4-6 att delta i ett projekt som även är en tävling. Startskottet för detta gick av stapeln i Excersishallen på stadsdel norr i torsdags, den 5 oktober.

Samtliga deltagande skolor var inbjudna till fest. Det bjöds på vegetariska snittar, akrobatik, musik och inspirationstal.

Eleverna kommer under 8 veckor att få lära sig om hållbar utveckling och om de globala målen som FN tagit fram och som är tänkt att ge oss en tryggare och bättre värld år 2030. Tävlingsmomentet kommer att handla om inovationer och kreativt skapande. Arrangörer för det hela är organtisationen "Spilloteket", klickar på länken så får ni veta mer om dem. En av deras grundtankar är att återanvända spill och på så vis spara på jordens resureser.

spilloteket

Vi tycker det här ska bli roligt och spännande!