Lördagen den 27 april 2024 - klockan 12:45

« Föreg. Nästa »

Skolskjutsar

Renée Eklund 2023-06-12

Eleverna på Kövra Byskola kan antingen åka ordinarie kollektivtrafik (linjebuss) till skolan eller åka med upphandlad skolskjuts (Ovikens taxi).

Det här gäller för ordinarie kollektivtrafik:

Ungdomskort

Alla barn och ungdomar 6 - 19 år som är folk­bokförda i Bergs kommun får ett ungdoms­­kort som gör att du kan resa gratis med stadsbussarna i Östersunds tätort, Länstrafiken och Norrtåg (inom Jämtlands län). Ungdomskortet gäller året runt och du kan åka så mycket du vill.

Ungdomskortet gäller inte som färdbevis eller betalning när du reser med SJ, Snälltåget eller andra tåg­operatörer i länstrafikens område.

Ha alltid med dig ditt ungdomskort!

Du måste alltid ha med dig ditt ungdomskort när du ska åka med bussen. Har du inte med dig ditt kort måste du betala för resan.

Ungdomskortet är en värde­handling och gäller bara för dig.

Om du tappar bort ditt umgdomskort kan du ansöka om ett nytt kort.
Klicka på länken

Förlustanmälan

Om du inte kan åka linjebuss behöver du meddela rektor att du har behov av skolskjuts. Vi köper skolskjuts av Ovikens taxi XL och samkör många av våra skjutsar med Myrvikens skolskjutsar.

Kontaktuppgifter till Ovikens taxi:

info@ovikenstaxi.se

Tisdag 28/5