Klagomålshantering


Renée Eklund 2013-02-06


Synpunkter på verksamheten

 

I Skollagen 4 kap. 8§ står det att läsa: Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. Information om rutinerna ska lämnas på lämpligt sätt.

Om du har synpunkter eller klagomål på vår förskolas/skolas verksamhet uppmuntrar vi att du tar upp frågan direkt med närmast ansvarig i personalen.

Om du känner att det är lättare att vända dig med dina klagomål direkt till förskolechef/rektor går det bra. Förskolechef/rektor tar emot dina klagomål och informerar dig om vad som händer med dessa och ansvarar sedan för att vidtagna åtgärder följs upp.

Upplever du ingen förbättring kan du föra klagomålet vidare skriftligt till skolans huvudman, styrelsen för Kövra Byskola AB.

För vidare instruktioner om hur du går till väga klicka här.