Lördagen den 27 april 2024 - klockan 12:30

« Föreg. Nästa »

Fjälltur Gräftåvallen 5 september

Ia Svärd 2023-09-11

Vilken dag vi fick! Vädrets makter stod på vår sida denna fina tisdag i september! Vi vandrade stigen från parkeringen i Storgräftån upp mot Fligget. På vår väg passerade vi Tvärån två gånger på minst sagt äventyrliga "broar".

En kort men brant stigning tog oss upp till vår fikaplats precis vid trädgränsen. En enastående utsikt gjorde oss sällskap på vår fortsatta klättring upp på Fligget.

Sedan fortsatte vi en liten bit till upp mot kanten av Gråhösen där vi tog lunch- och lekpaus.

Vid 13-tiden vandrade vi tillbaka samma väg. Trötta och nöjda kunde vi sedan kliva på bussarna som tog oss tillbaka till Kövra.

Vi är så stolta över alla barn som positiva och glada gjorde denna dag till en dag att minnas! Tack också till medföljande föräldrar och farmor!

Här kommer en bildkavalkad från dagen.

Tisdag 28/5
PRAO åk 4-6