Lördagen den 27 april 2024 - klockan 12:41

« Föreg. Nästa »

Skoljoggen

Renée Eklund 2023-09-14

Måndag den 11 september genomförde vi "Skoljoggen" på Kövra Byskola.

Varje år genomförs Skoljoggen i hela Sverige. Så här står det på deras egen hemsida:

"Elever från förskoleklass till årskurs tre på gymnasiet deltar på sina villkor. Springa, rulla, jogga, lunka eller gå – det väljer de själva. Skoljoggen är ingen tävling. Det är en manifestation för rörelseglädje! Det är upp till varje skola att skapa sitt arrangemang men från Skolidrottsförbundets sida uppmanar vi att sätta barnens glädje i fokus och få så många som möjligt att tycka om Skoljoggen"

I samband med Skoljoggen samlas också en frivillig springslant in. I år går de insamlade pengarna till Skolidrottsförbundet i Ukriaina.

För att läsa mer kan du klicka här

Efter en gemensam uppvärmning drog loppet igång och det var full fart från start. Dryckesstationen, där man också kunde välja att anteckna sina varv, var välbesökt och
tillsammans sprang, joggade och gick våra elever 138,2 km - GRYMT jobbat!!

Tisdag 28/5
PRAO åk 4-6